Making Of – Israel 64

דבר ראשון, מקווה שמצאתם הנאה בסרטון הקצר ואולי גם את הידע שנחוץ לכם ואיזה רעיון או שניים לפרוייקט הבא שלכם.
לפני שאספר מה עבר עליי בפרוייקט הזה, הנה התוצר הסופי שיצא ממנו

הכל התחיל כשהייתי במוזיאון ישראל וראיתי מיצב של גלילי נייר עומדים של מסך טלויזיה במצב מאוזן.
זה היפנט אותי ואמרתי לעצמי, את הפרוייקט הבא אני עושה בהשראת המיצב הזה, תוסיפו לכך את הקליפ של אדל שכבש את ליבי מבחינת הקונספט שלו, והנה לכם בניינים, שמוקרן עליהם תוכן כלשהו.

בדיעבד, זה היה הרבה הרבה, יותר מסובך ממה שחשבתי ולרוב אני חושב די מסובך.
והנה כמה טיפים והגיגים למי שכן חושב להכנס לעיצוב בהקרנה.
אחד – זכרו, מצלמות DSLR לא יכולות לצלם הקרנות בתריס גבוה, יש ריצודים, כמו בצילום לאור פלורסנט, קחו את זה בחשבון בתכנון התאורה שלכם\עדשות וכו'.
צריך שטח גדול ברקע אם אתם רוצים חלל גדול ושחור מסביב, אני צילמתי בחוץ ובלילה. מה שגרם לבניינים לאבד את צורתם אחרי שבוע צילומים בחוץ – היה חם, אבל בלילה יש טל.
אפשר גם ביום, דווקא יכול לצאת מהמם והמקרנים היום חזקים מספיק כדי להוציא תמונה טובה באור יום.
אם כבר בניינים , לא ביג דיל לבנות כאלו, משהו כמו יומיים שלושה עבודה. אבל הנה טיפ מעולה שלמדתי בבצלאל – איפה שרציתי לחתוך, חתכתי עם סכין יפני 30 מעלות, סכין מעולה למעצבים, אבל איפה שרציתי רק לקפל, סימנתי עם עט ושם הפכתי את הסכין ועם גב הלהב, עשיתי את אותה פעולה – "חתכתי" – והתוצאה היא גריעה בתוך הנייר ואז הקיפול הוא טבעי, מדוייק ומקצועי.
גב הסכין מסומנת בעיגול, מומלץ להשתמש בסכין 60 מעלות לגב הסכין

ואם אנחנו כבר בעינייני עיצוב, אז הנה טיפ נוסף וסופר חשוב – קנו סרגל עם מגרעת. ראיתי כבר אנשים בבצלאל שאיבדו את הבוהן שלהם. בעת החיתוך אנחנו תמיד מפעילים לחץ רב והסכין המון פעמים פשוט עולה על הסרגל, לנתיב ישיר לאחד האצבעות שלנו. 50 שקל לסרגל, זה שווה.

ובחזרה לעינייני צילום,
קשה מאוד לחזות איזה מקטע וידאו "יעבוד" בהקרנה ואיזה לא, אבל אני כן יכול לומר, שבהקרנה על מסך "מורכב" כמו בניינים\ גוף אדם\ אובייקט דומם וכדומה, דהיינו לא מסך חלק וישר, יש להמנע מקטעי וידאו מורכבים, דווקא הקטעי הוידאו הפשוטים, שיש בהם אלמנט אחד גדול וברור, עבדו הכי טוב.
מה שדי מובן, היות שקרני המקרן גם כך נשברים על כל הבניינים והוידאו גם כך עובר דרך מקרן ורק אז אנחנו מצלמים,  אלו הם מספיק התחכמויות כדי להבין שהוידאו צריך להיות פשוט מאוד, גדול מאוד וברור מאוד.

לי אישית אין מקרן, אז שכרתי אחד במאה שקלים ליום, מחיר שהשאיר אותי מרוצה.
אבל, אם הפרוייקט מצריך השכרה של יותר משבועיים שלושה, כבר שווה לחשוב על קנייה, אחרת תצאו בהפסד. בטח של אחד מיד שניה.

נניח שאתם שרוצים להקרין קטע וידאו של מישהי צוחקת, אך היא נמצאת באמצע המסך ולדוגמא, הבניינים נמצאים על השולחן, דהיינו בתחתית המסך.
אל תבזבזו זמן באפטר לנסות להתאים כל וידאו וודיאו, כדי שיקרין בדיוק מה שאתם רוצים בגובה המתאים, פשוט תפעילו את הוידאו ותגררו את המסך של הנגן בתוך מסך המחשב למיקום המתאים, מקסימום היכן שישארו שאריות, פיתחו תמונה שחורה שתסתיר את המיותר.
כדי לראות את מה שהמקרן רואה, יש לחבר את החיבורים הבאים -
מלבד כבל בין מחשב למקרן, תמשכו כבל מהמקרן בחיבור וידאו אאוט שיש לו, אל המסך ובכך תראו כל מה שהוא רואה ותוכלו להזיז ולעשות התאמות למה למוקרן.

הדבר הכי חשוב, שצריך לזכור.
בהקרנה כמו בעיצוב בחומר גולמי, אנחנו מקבלים על עצמנו, שחלק מהעיצוב עובר משליטתינו, אל הלא נודע.
זה הקסם, תהנו ממנו.

אדם שרז | סטודיו אממה

כתיבת תגובה

Required fields are marked *.

*