צלילים רבותי, צלילים

zoom H4n, NTG-2, 60D, Y XLR
בואו נדבר קצת סאונד. אז הסכיתו ושמעו את המילים
קודם כל מה יש לנו פה, המרכיבים של תבשיל זה הם: zoon H4n, ntg-2 rode, Y xlr, canon 60D, 3.5mm to 3.5mm, 3.5mm splitter, xlr to xlr
ואוזניות, כיסוי נגד רוח ותושבת מיק, זה מובן מאילו ואין צורך להתייחס.
הנה הסבר ראשוני לרעיון, שכבר נכתב עליו פוסט, אבל בקצרה הנה הוא:
במקום לחבר את המיק לערוץ אחד ואז לשכפל בפוסט, מפצלים עם כבל Y ומחברים לשתי ערוצים, כאשר ערוץ אחד מכוונים נמוך וערוץ אחד מכוונים גבוה וכך אם מישהו פתאום צועק או לחילופין פתאום מדברים חלש, יש לכם בפוסט "גיבוי" או "חלופה" והסאונד לא שרוף. מאוד נוח, כי אנחנו עסוקים בלצלם ואין לנו איש סאונד שדואג לכיוונונים.
עכשיו, כמה דברים.

פעם הייתי מקליט בזום והאמת זה קצת עושה כאב ראש לא קטן, כי לסנכרן את כל השוטים עם סאונד אח"כ בפוסט, זו עבודה, אני עושה את זה ידנית ויש גם תוכנה יעודית שנקראת pluraleyes
ועדיין זה תיק. במיוחד אם יש עשרות קבצים קטנים, כמו שאנחנו מצלמים בשיטה הזו.
ותמיד ידעתי שאפשר לחבר את הזום למצלמה, אבל העצלות, אוי העצלות.
מה אני אגיד לכם, מאז שאפשר לפרוץ את המצלמה עם מאג'יק לטרן, החיים הם לא אותם חיים.
לאחר פריצה, אחת האפשוריות היא לבטל את ההקלטה של המיק הפנימי של המצלמה ולדרוש הקלטה רק מחיבור חיצוני וכך מקבלים סאונד נקי ישירות על הקבצים בסינכרון מושלם.
טיפ: לפחות ב NTG-2 לא כדאי לוותר על הזום ולחבר אותו ישירות למצלמה, פשוט האמפייר לא מספיק טוב במצלמה ולא שומעים טוב, מהזום זה פשוט תענוג.
היום אני אפילו לא לוחץ רקורד בזום, הוא תמיד עובד ואם אני רוצה להקליט אני לוחץ רק רקורד במצלמה, כבר קרה בעבר שלא זכרתי ללחוץ רקורד בזום, מאז אני נותן לו לעבוד לעד.
ובכלל, הזום הזה הוא קצת טריקי, לחיצה אחת זה אדום מהבהב ורק לחיצה נוספת זה אדום רציף ומקליט, תאמינו לי זה מבלבל.
טיפ נוסף, אם במקרה אתם כן מקליטים בזום במקביל, נגיד כדי לגבות את הסאונד, אזי שאתם לוחצים רקורד בזום, שימו לב שלא לחצתם על פליי, מה שיקרה, וקרה לי הדבר, שהוא מתחיל לנגן את הקובץ ואם אתם בלי אוזניות, אתם בכלל לא שמים לב ושתלחצו רקורד במצלמה, הוא יקליט לכם את הסאונד מהקובץ המנוגן ולא את הסאונד מהמיקרופון בשטח. ראו הוזהרתם.

או קיי, יש סאונד מעולה בכל קובץ, מה עכשיו.
הנה דוגמא לאיך הדבר נראה
zoom H4n, Y xlr, NTG-2
ואני אסביר מה קורה פה ומה אפשר לעשות
ערוץ אחד היה רגיש יותר ולכן קלט, בלשון העם, ווליום גבוה יותר, לעומת הערוץ השני, שקלט ווליום נמוך יותר, עכשיו בפוסט אנחנו בוחרים אחד מהשניים, את שמתאים לנו יותר, לפי הצרכים שהסברתי למעלה ופשוט מכפילים אותו.
לאחר העריכה בפרימייר, אפשר לפני הכניסה לאפטר לעבור לאודיישיין ולסגור שם את המיקס, או אם הוא לא מסובך או סתם אתם לא חברים טובים של אודישיין, אזי באפטר יש אפקט שמאפשר להכפיל את ערוץ ימין לדוגמא, להיות גם ערוץ שמאל – והופה, יש לכם סטריאו מהמם.
תראו, באדובי כמו באדובי, אלף דרכים מובילות לאותו מקום, יש סיכוי לא רע שיש לכם שיטה אחרת אולי טובה יותר, אבל הנה אחת:
תחת אפקט > אודיו > סטריאו מיקסר
AE, אפטר אפקט
משחק פשוט איתו ואתם על הגל, באמת לא משהו מורכב
כלי עזר: לחיצה כפולה על מקש האות L יפתח לכם את גל הסאונד של אותו שוט,רק תסמנו אותו קודם.
כמו כן, כמובן צריך להכפיל כל שוט שעליו רוצים לבצע את הדבר, CRTL+D מכפיל ציק צק כל שכבה.
שוב, אני בטוח שעם קצת מאמץ תמצאו דרכים מהירות יותר, לא שזו בעיניי כזו סבל, אבל זה כבר עניין סובייקטיבי.

הערה: כמו שכתוב בפוסט הקודם בנושא זה, יש לעדכן את הזום בקושחה האחרונה, כדי שיתאפשר לכוון כל ערוץ בנפרד.

רק טוב
אדם שרז | סטודיו אממה

 

כתיבת תגובה

Required fields are marked *.

*